نشست مجازی مشترک با آکادمی دیپلماتیک بولیوی

نشست مجازی مشترک مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و آکادمی دیپلماتیک بولیوی پیرامون موضوعات همکاری‌های بین موسسه ای، دوجانبه و منطقه ای روز سه شنبه مورخ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ برگزار شد.
مرداد ۱۴۰۰
مشاهده ۲۳۰۸

نشست مجازی مشترک مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و آکادمی دیپلماتیک بولیوی پیرامون موضوعات همکاری‌های بین موسسه ای، دوجانبه و منطقه ای روز سه شنبه مورخ ۱۹ مرداد 1400 برگزار شد. این نشست با حضور آقایان دکتر سید محمدکاظم سجادپور رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی، مجید قافله باشی معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات، مرتضی تفرشی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بولیوی، حسن احمدیان استاد دانشگاه تهران و فرهاد کلینی کارشناسان ارشد مرکز مطالعات از یک سو و آقایان مائوریکو دورفرMaurico Dorfer  رییس آکادمی دیپلماتیک بولیوی، گوادالوپه پالومکه(Guadalupe Palomeque مدیر روابط سیاسی وزارت خارجه دولت چندملیتی بولیوی و رومینا پرز رامو (Romina Perez) سفیر دولت چندملیتی بولیوی در ایران برگزار شد.

شرکت کنندگان نشست مزبور در قالب دو پنل شامل «همکاری‌های دوجانبه و امضای یاداشت تفاهم بین دو موسسه ای و همکاری در مسائل منطقه ای: با تمرکز بر همکاری دو کشور در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند. مهم­ترین مباحث مطرح شده در این نشست به شرح ذیل است:

  • مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و آکادمی دیپلماتیک بولیوی با امضای یاداشت تفاهم قادر خواهند بود همکاری‌های خود را علاوه بر حوزه‌های آکادمیک به سایر مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بسط و گسترش دهند.
  • دولت چند ملیتی بولیوی به دنبال این است که روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران در تمام حوزه‌ها بالاخص حوزه‌های تجاری و اقتصادی بهبود و توسعه دهد. به این منظور وزیرخارجه دولت چند ملیتی بولیوی آقای رخلیو مایتا به همراه خانم گوادالوپه پالومکه در مراسم تحلیف جناب آقای رئیسی شرکت نمودند که این امر نشان از جدیت بولیوی برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
  • دولت چند ملیتی بولیوی در سیاست خارجی خود رویکرد چندجانبه گرایی را دنبال نموده است و از این طریق به دنبال همکاری با تمامی‌کشورهای جهان من جمله ایران می‌باشد. دولت بولیوی تقویت منطقه گرایی را از مهمترین اهداف و اولویت های خود در عرصه سیاست خارجی در نظر گرفته است. منطقه گرایی یکی از مهمترین مولفه‌های همکاری میان دو کشور ایران و بولیوی است. دو کشور در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از ظرفیت های زیادی برخوردار هستند که لازم است از این ظرفیت ها استفاده شود و برای تقویت روابط بسط و گسترش یابد.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است