برگزاری نشست سه‌جانبه مطالعاتی در باکو

از تاریخ ۳۱ شهریور الی ۲ مهرماه ۱۴۰۰ نشست سه‌جانبه بین مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی و مؤسسات آیرام ترکیه همچنین موسسه تحلیل روابط بین‌الملل جمهوری آذربایجان در شهر باکو برگزار شد.
مهر ۱۴۰۰
مشاهده ۱۹۸۹

از تاریخ 31 شهریور الی 2 مهرماه 1400 نشست سه‌جانبه بین مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی و مؤسسات آیرام ترکیه همچنین موسسه تحلیل روابط بین‌الملل جمهوری آذربایجان در شهر باکو برگزار شد. در این نشست که به ریاست فرید شفیف، رئیس مرکز تحلیل روابط بین‌الملل جمهوری آذربایجان و با حضور جناب دکتر سجادپور رئیس وقت مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی همچنین حقی آیغور، رئیس مرکز مطالعات آیرام همراه بود، علاوه بر بررسی تحولات ژئوپلیتیکی منطقه قفقاز، راه‌های همکاری‌های منطقه‌ای در حوزه تجارت، انرژی و حمل‌ونقل مورد طرح و گفت‌وگو قرار گرفت.

روسای مؤسسات مطالعات ضمن اشاره به تغییرات ژئوپلیتیکی به وجود آمده پس از جنگ اخیر بین آذربایجان و ارمنستان، بر حفظ حقوق همسایگی پس از تغییرات اخیر تأکید نموده و خواستار مشارکت شش کشور منطقه قفقاز در طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی و تجاری منطقه‌ای، گفت‌وگو و تبادل‌نظر دیپلماتیک را تنها راه مشارکت در طرح‌ها برشمردند.

در ادامه نشست باکو، هیات­ های شرکت‌کننده طی سفری به منطقه آزادشده آغدام در جمهوری آذربایجان، از آثار به‌جای مانده پس از 30 سال جنگ همچنین طرح‌های بازسازی که قرار است در این منطقه به اجرا درآید شامل ساخت شهرک‌های مسکونی، اماکن عمومی، مراکز آموزشی و دانشگاهی، بیمارستانی و دیگر زیرساخت‌های شهری بازدید نمودند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است