نشست مشترک مرکز مطالعات با دانشگاه پکن

۳۰ مرداد ۱۴۰۲
مشاهده ۸۵۷

نشست مشترک مرکز مطالعات سیاسی  و بین المللی وزارت امورخارجه با دانشگاه پکن (PKU)  با حضور دکتر خلیل شیرغلامی معاون پژوهشی و کارشناسان ارشد مرکز مطالعات و پروفسور لی (Guo Li) رئیس دانشکده حقوق و تعدادی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه در تاریخ 30 مرداد 1402 برگزار شد.

در این نشست موضوعاتی از قبیل آخرین تحولات غرب آسیا و چشم انداز همکاری‌های منطقه ای ، رقابت های ایندوپسفیک و تلاش های امریکا برای مهار چین و پویایی‌های اصلی جهانی و بین المللی از جمله بحران اوکراین، تغییرات آب و هوا و تاثیر آنها بر نظم جهانی مورد بررسی قرار گرفت.

در این میزگرد ضمن اشاره به اقدامات رسانه‎‌های غربی که از طریق پروپاگاندا سعی در تخریب چهره کشورها در جهت منافع خود دارند؛ تاکید گردید که کشورهای همسو باید ضمن شناخت واقعیت های عینی در جهت همگرایی، همکاری بر اساس منافع مشترک حرکت نمایند.

در بخشی دیگری از این نشست موضوع تنش‌زدایی ایران و عربستان با میانجیگری چین مورد بررسی قرار گرفت. دو طرف ضمن استقبال از تنش زدایی اخیر تاکید کردند که همکاری جمعی در جهت کاهش تنش‌ها و افزایش ثبات و امنیت جهانی به سود همه  کنشگرها ی منطقه ای و بین المللی است. در این راستا ایران و چین همواره شرکای تاریخی بوده‌اند و دو طرف مایل به سرمایه گذاری و تقویت راه‌های ارتباطی در تمام زمینه‌ها می‌باشند.

  

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است