حضور هیات مرکز مطالعات در مجمع سلیمانیه عراق

هیاتی از مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی، در مجمع سلیمانیه ۲۰۲۴ که در روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سلیمانیه عراق برگزار شد شرکت نمود.
۲۹ فروردین ۱۴۰۳

هیاتی از مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی، در مجمع سلیمانیه ۲۰۲۴ که در روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین ماه 1403 در سلیمانیه عراق برگزار شد شرکت نمود. آقای خلیل شیرغلامی، معاون پژوهشی مرکز که یکی از سخنرانان نشست بعد از افتتاحیه بود، در سخنان خود به موضوعاتی چون دوستی دیرینه دو ملت ایران و عراق و برخی تلاش های مشکوک برای القای مشکل میان دو کشور، فضای جدید در منطقه در پرتو بهبود روابط ایران و عربستان سعودی، موضوع فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و موضوع حمله جنایتکارانه این رژیم به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و اقدام کشورمان در دفاع مشروع از خود پرداخته و سپس به پرسش های حضار پاسخ داد. 

در مجمع سلیمانیه ۲۰۲۴، مقامات عالی رتبه عراق و اقلیم کردستان و صاحبنظرانی از کشورهای مختلف حضور داشتند. هیات ایرانی در حاشیه برنامه، گفتگوهایی با مقامات سلیمانیه و اقلیم کردستان برگزار کردند.

 

دومین نشست هم اندیشی ملی اندیشکده‌های فعال در حوزه قفقاز و اورآسیا با رویکرد بررسی تخصصی آثار و نتایج راهبردی، سیاسی، اقتصادی، منطقه ای و بین المللی سیاست خارج...
مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه یازدهم ار...