وبینار مشترک مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی با موسسه مطالعات استراتژیک اسلام آباد

نشست وبیناری مشترک مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی (IPIS) با مؤسسه مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد (ISSI) با تمرکز بر موضوعات روابط دوجانبه، تحولات افغانستان و منطقه غرب آسیا برگزار شد.
آذر ۱۴۰۱
مشاهده ۹۵۰

نشست وبیناری مشترک مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی (IPIS) با مؤسسه مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد (ISSI) با سخنرانی آقای محمدحسن شیخ‌الاسلامی رئیس مرکز و آقای عزیز احمد چودری مدیرکل مؤسسه پاکستانی و همچنین پژوهشگران و کارشناسان ارشد دو اندیشکده با تمرکز بر موضوعات روابط دوجانبه، تحولات افغانستان و منطقه غرب آسیا برگزار شد.

در این نشست، در خصوص روابط دوجانبه سخنرانان با تأکید بر پیوندهای فرهنگی و تاریخی دو کشور، عنصر اعتماد متقابل را نقطه قوت روابط دوجانبه معرفی کرده و باتوجه‌به دستور کار جدید حاکمیت پاکستان برای اولویت‌دادن  به مسائل ژئواکونومیک، خواستار کشف حوزه‌های جدید برای گسترش روابط تجاری بین دو کشور شدند.

همچنین دوطرف باتوجه‌به پیامدهای تحولات افغانستان برای منطقه، به‌ویژه به لحاظ موج مهاجرت و تروریسم فرامرزی بر لزوم هماهنگی و مشورت بیشتر برای کمک به ایجاد یک دولت فراگیر، مسئول و باثبات در افغانستان تأکید کردند.

همچنین دوطرف ضمن ارزیابی گفت‌وگوها و تحولات اخیر منطقه‌ای تأکید کردند که توافق ابراهیم نباید مسئله فلسطین را به حاشیه براند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است