طوفان الاقصی کلید فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی

رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران عملیات رزمندگان فلسطین را خط پایانی بر خوشبینی‌های برخی افراد سست عنصر و ساده لوح در برقراری روابط با اسرائیل دانست و تاکید کرد: طوفان الاقصی فروپاشی عناصر هویتی و مولفه‌های ادراکی برساخته رژیم غاصب صهیونیستی را کلید زد.
۲۷ مهر ۱۴۰۲
مشاهده ۱۲۲۹

رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران عملیات رزمندگان فلسطین را خط پایانی بر خوشبینی‌های برخی افراد سست عنصر و ساده لوح در برقراری روابط با اسرائیل دانست و تاکید کرد: طوفان الاقصی فروپاشی عناصر هویتی و مولفه‌های ادراکی برساخته رژیم غاصب صهیونیستی را کلید زد.

«محمد حسن شیخ الاسلامی» در جریان سفر به اسلام‌آباد و رایزنی با مسوولان اندیشکده پاکستانی مطالعات راهبردی، در گفت و گویی با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: مرکز مطالعات سیاسی و بین الملل بازوی اندیشکده‌ای وزارت خارجه است. در همین خصوص ما با بیش از یکصد اندیشکده در سراسر جهان ارتباط داریم و این روابط در دولت سیزدهم تداوم یافته است.

وی با تاکید بر اولویت مرکز مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت خارجه برای تعامل با موسسات مطالعاتی کشورهای همسایه در راستای سیاست همسایه پایه دولت سیزدهم، افزود: نشست سازنده‌ای با مسوولان پاکستانی از جمله هیات مدیره اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد داشتیم و پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله تحولات افغانستان و وضعیت فلسطین به طور مفصل گفت‌وگو صورت گرفت.

شیخ الاسلامی‌با اشاره به رخدادهای جاری در خاورمیانه ناشی از تداوم جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه، گفت: ما پیروزی درخشان رزمندگان جبهه مقاومت در فلسطین را به آزادگان جهان به ویژه حامیان محور مقاومت تبریک گفته و یقین داریم که نتیجه جنگ هرچه باشد دشمن صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی دیگر رژیم پیشین نخواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه ایران و پاکستان در منطقه و جهان اسلام گفت: خوشبختانه مواضع دوستان پاکستانی در دفاع از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی همسو و همراستا با امت اسلامی است همچنان که جمهوری اسلامی ایران نیز مانند همیشه حامی قوی فلسطین و کانون محوری مقاومت است.

معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: فجایع و جنایات امروز صهیونیست‌ها در غزه، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت و شدیداً محکوم است. حتی تحمل اخبار این جنایات نیز بسیار دشوار است. در عین حال موضوعی که نباید مورد غفلت قرار بگیرد این است که؛ عملیات رزمندگان فلسطینی فروپاشی عناصر هویتی و مولفه‌های ادراکی برساخته رژیم غاصب و نامشروع صهیونیستی را کلید زد.

 وی افزود: عملیات طوفان الاقصی «مفهوم جعلی اسرائیل» را از هم فرو پاشید و حتی با پایان این روند، آنچه که ادامه خواهد داشت این است که اسرائیل دیگر به معنای پیشین نخواهد بود زیرا این داستان به پایان رسیده و معادلات منطقه در نتیجه تحول جاری در غزه به کلی دگرگون خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه با اشاره به توطئه سازش با رژیم نامشروع صهیونیستی نیز گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اصولا مرده به دنیا آمد و از ابتدا یک پروژه شکست خورده‌ بود.

وی تاکید کرد: عملیات رزمندگان فلسطین خط پایانی بر خوشبینی‌های برخی افراد سست عنصر و ساده لوح است که تصور می‌کردند طرح به اصطلاح «عادی سازی» موفق خواهد شد. امروز شاهد هستیم که برخی کشورهای عربی که طرح عادی سازی را در دستور اجرا داشتند، از این پروژه عقب نشینی کردند.

شیخ الاسلامی افزود: احیای توطئه سازش با رژیم صهیونیستی در کوتاه و میان مدت عملا منتفی است اما نباید غفلت کنیم که آمریکا، صهیونیست‌ها و دست نشاندگان آنان مجددا برای احیای آن در اشکال دیگر تلاش خواهند کرد و لازم است اندیشمندان حامی ایده فلسطین و ایده مقاومت یک رویکرد تبیینی درباره عادی سازی روابط با اسرائیل داشته باشند و بخوبی برای مردم و دولت های منطقه تشریح کنند که این پروژه هرگز متضمن منافع ملت‌ها و کشورهای اسلامی نیست و مغایر با ارزش‌های اسلامی و انسانی و محکوم به شکست خواهد بود.

شیخ الاسلامی، معاون وزیر خارجه و رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین الملل در جریان این سفر با برخی از مسوولان وزارت امور خارجه پاکستان نیز دیدار کرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است
آقای دکتر شیخ‌الاسلامی روز چهارشنبه مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با آقای جیانفرانکو پتروزلا نماینده ویژه ایتالیا در امور افغانستان و یمن در محل مرکز مطالعات سیاسی ...
آقای دکتر جوزف کراوس استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه مازاریک جمهوری چک در نشستی تحت عنوان: «جنگ در اوکراین: دیدگاه کشورهای شرق- مرکز اروپا»، در جمع ک...