چهارمین نشست مطالعات آفریقا

۲۹ شهریور ۱۴۰۲
مشاهده ۱۰۸۹

چهارمین نشست تخصصی گروه مطالعات آفریقا با عنوان آینده نگاری در روابط ایران و آفریقا 29 شهریور 1402 در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه برگزار شد.

این نشست با حضور جناب آقای دکتر شیخ الاسلامی رئیس مرکز، جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور ، سفرای سابق جمهور اسلامی ایران در کشور های آفریقایی، مدیر کل اقتصاد مقاومتی، رئیس اداره نهادهای آفریقایی و تعدادی از کارشناسان ارشد و کارشناسان حوزه آفریقای وزارت امور خارجه، مدیر کل عربی و آفریقای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آفریقا برگزار شد.

در این نشست آخرین روندها و رویدادهای قاره آفریقا و روابط با کشورها و نهادهای این قاره، شامل تاثیر روابط ایران و آفریقا در موفقیت پیوستن ایران به بریکس، علل و پیامدهای کودتاهای زنجیره ای اخیر در غرب آفریقا، عضویت اتحادیه آفریقا در گروه جی بیست و تاثیر آن بر نظم و اقتصاد جهانی و همپوشانی مزیت های نسبی ایران و آفریقا دربازارهای جهانی مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین طرح پژوهشی اطلس پویای آفریقا که با هدف دست یابی سریع به آخرین داده‌های حوزه آفریقا و تحلیل آن بر مبنای نیازهای دستگاه سیاست خارجی با همکاری انسان و ماشین و به کمک هوش مصنوعی پیشنهاد شده است، توسط دکتر قادری نماینده انجمن جغرافیدانان ایران رونمایی شد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است